Draaideuren station Sloterdijk al maanden stuk: "Voor 5000 euro repareer ik het"
De draaideuren van station Sloterdijk zijn al maanden gesloten. Dat zal de komende maanden nog zo blijven, want de deuren zijn zo erg beschadigd dat ze volledig vervangen moeten worden. Een deel van de reizigers vindt het onbegrijpelijk. Volgens verschillende reizigers zijn de draaideuren al bijna een jaar gesloten. Anderen zeggen dat een van de twee draaideuren sinds kortere tijd dicht is. Een woordvoerder van de NS zegt desgevraagd dat het in ieder geval om 'een aantal maanden' gaat'. De oorzaak van het probleem is onduidelijk. Het station is nog steeds bereikbaar, maar dan via de ingang tussen beide draaideuren in en de nooduitgang aan de rechterkant. Hoewel een deel van de reizigers dat een prima oplossing vindt, denkt lang niet iedereen daar zo over. Zo is het tijdens drukte soms dringen bij de kleinere deuren en vrezen ze voor problemen bij noodsituaties. "Een noodoplossing is geen oplossing", vindt een reiziger. "Het hoort een nooduitgang te zijn. Als die nooduitgang vol zit als er nood is, dan heb je een probleem." Een ander: "Dit verdient geen schoonheidsprijs. Moet ik hier trots op zijn? Nee toch?" Behoorlijke levertijd Een woordvoerder van NS zegt dat er een 'behoorlijke levertijd' voor de nieuwe draaideuren is. De NS gaat de situatie wel duidelijker maken door bordjes op te hangen. Er hangen nu nog linten bij de gesloten draaideuren, maar het moet er straks netter uitzien. Ook ontkent de woordvoerder dat de gesloten draaideuren voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen, het station zou nog steeds aan de eisen voor brandveiligheid voldoen. Een stukadoor uit Polen, die regelmatig in Nederland werkt, vindt het maar lang duren. "Als de NS mij betaalt, dan ga ik het repareren. 5000 euro en dan is het klaar. Ze moeten mij bellen", grapt hij.
Lees verder