GVB verontschuldigt zich voor aanvaring pont: "Heel erg dat dit is gebeurd"

Het GVB komt graag in contact met alle gedupeerden van de aanvaring met een pont in de nacht van zaterdag op zondag. Verschillende passagiers meldden zich bij AT5 nadat zij bij de aanvaring gewond raakten. Ze verwijten het vervoerbedrijf niet adequaat te hebben gehandeld na de botsing. Nadat verschillende passagiers bij AT5 melding maakten van het voorval, beweerde het GVB in eerste instantie dat alleen het aanmeren 'iets minder soepel verliep dan gebruikelijk' en dat er niemand gewond was geraakt. Het zette kwaad bloed bij passagiers die wel degelijk gewond raakten. Verontschuldigingen Het GVB komt daarom vandaag met een aanvulling op die reactie. "Wij kunnen ons voorstellen dat reizigers zijn geschrokken. Wij vinden het heel erg dat dit is gebeurd, vooral ook voor de reizigers die als gevolg van de aanvaring, achteraf toch medische verzorging zeggen te hebben gewenst. We bieden daarvoor onze verontschuldigingen aan." Volgens de vervoerder wordt bij de veren een 'strakke incidentenrapportagelijn' gehanteerd. Er wordt momenteel bekeken of die ook adequaat is gevolgd. Als onderdeel van een reconstructie zijn er camerabeelden veiliggesteld en worden er gesprekken gevoerd met de schippers. Contact met gedupeerden Gedupeerden wordt gevraagd zich te melden bij de klantenservice van het GVB voor het achterlaten van contactgegevens. De vervoerder belooft spoedig contact met hen op te nemen. "Dit zal antwoorden geven op vragen die wij nog hebben." Tot op heden hebben acht passagiers zich bij het GVB gemeld. "Deze zijn in contact gebracht met onze verzekeringszaken."

Lees verder